In vorm blijven zonder je kapot te zweten? Probeer deze zomersporten eens uit

27 juli 2017

Dé manier om je lichaam fit te houden? Bewegen natuurlijk! Je vermindert de kans op allerlei ziektes, krijgt meer spiermassa en geeft je mentale welzijn een flinke boost. Maar hoe ’s zomers in vorm blijven zonder je kapot te puffen? Met deze zomersporten hou je het hoofd koel en geef je die vakantiekilo’s geen kans!

In en om het water

Sporten in de zomer doe je het liefst buiten, als het even kan op het water. Wie graag zwemt, gaat lekker baantjes trekken in het hotelzwembad of plonsen in zee. Geen zwemmer? Met een stevige wandeling langs de vloedlijn verbrand je flink wat calorieën, terwijl het frisse water voor verkoeling zorgt.

surfen

Golven trotseren

Surfen is de zomersport bij uitstek. Als beginner neem je het best lessen, óf je laat je inwijden in de sport door een ervaren surfer. Surfen helpt je niet alleen om in vorm te blijven, maar brengt ook je geest in een rusttoestand. Een nieuwe populaire zomersport is suppen, kort voor stand up paddling. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een stabiel board, een peddel en veel geduld …

Voor lichaam en geest

Sport in de zomer is heilzaam voor je geest, zeker als je kiest voor yoga of pilates. Er bestaan ontelbare boeken, filmpjes en apps om deze bewegingsvormen onder de knie te krijgen. Je beoefent ze rustig op je hotelkamer of op het strand. En de focus ligt meer op ontspanning, lenigheid en kracht dan op jezelf in het zweet werken.

Zomersporten: hoe meer zielen …

Als je genoeg mensen om je heen weet te verzamelen, organiseer dan een wedstrijdje beachvolley.  Door de weerstand van het zand zet je maximaal je benen en billen aan het werk. Te warm gekregen? Neem dan een frisse duik voor wat afkoeling. Nóg inspiratie om te sporten in de zomer met zicht op zee: beach hockey, frisbeeën, vliegeren, …

Have fun & be fit!