Spiermassa kweken dankzij de juiste Powerplate-oefeningen

15 januari 2016

Wil je meer spieren kweken? Dan kun je urenlang in de fitness in de weer zijn, maar gelukkig zijn er ook andere opties die sneller resultaat opeveren. Dankzij doelgerichte Powerplate-oefeningen verstevig je zowel je buik-, bil- dij- als beenspieren.

Billen en dijen verstevigen

De squat is ideaal om billen en dijen te verstevigen. Hoe ga je te werk?

  • Ga op de trilplaat staan met je benen uit elkaar.
  • Hou de stang vast van de Powerplate vast en hou je rug recht.
  • Buig door je knieën en keer langzaam terug naar de beginpositie.
  • Herhaal de oefening tien keer. Na verloop van tijd kun je het tempo opdrijven.

Sterkere buikspieren dankzij Powerplate-oefeningen

Powerplate oefeningen

Plaats je armen op de trilplaat en vorm een plank met je rug en je benen. Je zult de spanning op je buikspieren snel voelen. Hou deze positie zo lang mogelijk aan, neem 30 seconden rust en doe de oefening drie keer opnieuw.
 

Tip: met deze oefening train je je rechte buikspieren. Om je schuine buikspieren te trainen, is de zijwaarste plank ideaal. Die kun je gewoon op een sportmatje doen.

> Hoe train ik mijn schuine buikspieren?

Gespierde borstspieren

Pompen is ideaal om je borstspieren te verstevigen. Plaats je handen uiterst links en rechts op de Powerplate en buig langzaam door je armen, zodat je borstkas naar omlaag gaat. Hou je rug recht en span je buikspieren op. Keer daarna terug naar de beginpositie en herhaal de oefening.

Extra tips

Een kwartier oefenen op de trilplaat komt overeen met een volledig uur fitnessen. Om er alles uit te halen, neem je het best deze tips in acht:

  • Geleidelijk opbouwen is de boodschap. Als je te snel van start gaat, haal je niet het gewenste resultaat en loop je het risiso op blessures.
  • Aangepaste sportschoen zijn een must.

Drink voldoende voor, tijdens en na het oefenen!